afdelingen op het service center

Het Service Center is onze thuisbasis. Hier zorgen wij voor een optimale ondersteuning en begeleiding van onze Shoeby winkels, zodat zij de klant een trendy, veelzijdige en snel wisselende collectie en de beste service kunnen bieden. Bekijk hier al onze afdelingen en vele mogelijkheden.

marketing

"De juiste promotie van Shoeby bij onze klanten is de key! "

Een intensieve communicatie met onze klanten is een belangrijke pijler binnen onze formule. En of het nu gaat om het opmaken en versturen van mailings naar onze klanten, het organiseren van een event, het inzetten van lokale marketing of juist landelijke TV-commercials of de sponsoring van een TV- programma, deze afdeling maakt hiervan een succes.

Het hele communicatiebeleid is de verantwoordelijkheid van onze dynamische en creatieve Marketingafdeling welke dit op een innoverende en vooruitstrevende manier inzet volgens onze eigen huisstijl.

logistiek

"Wij bedienen al onze 300 winkels vanuit ons logistieke centrum op het Service Center."

Hier werken ruim 50 medewerkers samen om de goederen te verwerken en te verzenden naar alle ruim 250 Shoeby winkels, 40 Lake Side winkels en onze webshopklanten. Deze grote afdeling bestaat uit verschillende subafdelingen zoals het retailmagazijn, logistieke administratie, webshopmagazijn, klachtenafhandeling, import, transport en inventarisatie. Subafdelingen met een ieder hun eigen leidinggevenden, verantwoordelijkheden en groeimogelijkheden.

facilitair

"Onze hands-on afdeling Facilitair zorgt voor een veilige, werkbare en goede werkomgeving."

Zij richten zich op allerlei disciplines met taken rondom huisvesting, voorzieningen (bijvoorbeeld een smakelijke en gevarieerde lunch, alerte beveiliging en actieve schoonmaak) en overige interne diensten die de medewerkers tot hun beschikking hebben om hun werk goed te kunnen doen.

ICT

"Ons jonge, gedreven en vooruitstrevende ICT team zorgt voor het stroomlijnen van alle ICT voorzieningen, technische support en het innoveren van de techniek."

Dit team bestaat uit 5 specialisten die zich bezig houden met het onderhouden en beheren van de ICT infrastructuur en het initiëren en uitrollen van nieuwe ontwikkelingen. Ook hebben zij een service verlenende rol richting de ICT gebruikers en het oplossen van hun problemen waar nodig, zodat zij snel weer verder kunnen.

De ICT projecten waaraan ze werken worden bepaald op basis van toegevoegde waarde voor de business en ontwikkelingen binnen de organisatie. Snel schakelen is bij ons als retailorganisatie cruciaal en onze organisatie is daarop ingericht.

e-commerce

"Dit ambitieuze team heeft inmiddels gezorgd voor een vermelding in de top 20 van beste E-commerce websites van Nederland. Zij blijven constant innoveren."

Dit jonge en dynamische team zorgt ervoor dat het rendement van de winkel stijgt en streeft naar het neerzetten van een innoverende, interactieve online belevingswereld van Shoeby welke klanten een zo optimaal beeld van onze collectie geeft en aanzet tot aankoop.

Daarnaast laten klanten zich graag eerst inspireren op de website om vervolgens in de winkel een aankoop te doen. In de winkel komen daardoor goed voorbereide klanten die heel gericht hun aankopen komen doen. Een ideale samenwerking tussen winkels en webshop.

visual merchandise

"Ons commerciële, creatieve en hands-on Visual Merchandise team zorgt voor een optimale en commercieel aantrekkelijke presentatie van onze winkels en collecties."

Dit met het uiteindelijke doel om de klant met inspirerende etalages aan te zetten tot binnenkomst en in combinatie met de inzet van onze winkelteams tot uiteindelijk aankoop in te winkel te bewegen. Binnen Shoeby werken wij zowel met Instore Visual Merchandisers, als Regionaal Visual Merchandisers welke een ieder eindverantwoordelijk zijn voor een regio van 15-25 winkels.
Onze Visual Merchandisers werken zelfstandig en met veel ruimte voor eigen initiatief binnen hun eigen rayon of winkel en volgens de richtlijnen van Shoeby, maar werken daarnaast ook samen aan de aankleding van grote events of ondersteunen het expansieteam bij (her)openingen.

bouw & interieur

"De specialisten die verantwoordelijk zijn voor het design, bouwen, verbouwen en routings van onze Shoeby winkels en een nieuw winkelconcept!"

Deze afdeling beheert en controleert de winkelbouw. Zij zorgt voor het tot stand komen van een nieuw winkelconcept en verbouwingen voor een upgrade van bestaande winkels.

human resources

"De afdeling HR heeft een centrale rol waarbij een sterke lijn bestaat tussen people management en het succes van Shoeby. Onze medewerkers zijn ons kapitaal!"

Overkoepelend staat deze afdeling voor het creëren van een optimaal werkklimaat waarin efficiënt gewerkt kan worden en waarbij iedereen binnen Shoeby het beste uit zichzelf kan halen.

Deze afdeling bestaat uit 7 medewerkers en structureel 1 stagiair welke hun krachten bundelen onder leiding van de HR Manager binnen de 3 disciplines;Talentmanagement, Human Capital en Human Performance. Dit gedreven en mensgerichte team bewaakt enerzijds onze cultuur en het behoud van de juiste arbeidsomstandigheden, maar zorgt ook voor de werving van nieuwe talenten, het door ontwikkelen van huidige medewerkers en het optimaal benutten van ieders talenten om als werkgever voor onze medewerkers dat ene doel te bereiken: Happy People!

controlling

"Onze specialisten op het gebied van financiële analyse en rapportage."

Onze afdeling controlling is verantwoordelijk voor het transparant maken van de analyse, consolidatie en rapportage van de financiële resultaten om van daaruit als signalerende rol binnen de organisatie bij te dragen aan het verhogen van de winstgevendheid. Daarnaast zijn zij ook verantwoordelijk voor de verslaggeving naar externe partijen zoals Raad van Commissarissen, Banken en Belastingdienst.

franchise

"Deze afdeling houdt zich bezig met de werving van nieuwe franchisenemers en alle financiële afwikkelingen met betrekking tot onze franchisewinkels."

Alle facetten van de werving van nieuwe franchisenemers tot aan de financiële begeleiding en voortgangsbewaking na opening zijn de verantwoordelijkheid van een gedreven en ervaren franchiseteam. Ook ontfermen zij zich over de jaarlijkse evaluaties, juridische vraagstukken en opvolging met franchisenemers. Een afdeling met veel dynamiek, uitdaging en een diversiteit aan werkzaamheden door de steeds veranderende markt.

financiële administratie

"Binnen deze grote afdeling zijn 12 financieel specialisten verantwoordelijk voor de gehele financiële administratie: debiteuren-, crediteuren- en Salarisadministratie."

Zij dragen zorg voor het op tijd leveren van een volledige en betrouwbare financiële rapportage aan directie, management en externe partijen. Enthousiast werken de diverse specialisten individueel en samen aan het behalen van de teamtargets. De combinatie van de verschillende functie- en ervaringsniveaus van Junior tot Senior zorgen voor een gezonde mix en veel ruimte voor ontwikkeling en groei. Ook onze Salarisadministratie maakt deel uit van dit financiële team.

inkoopplanning & merchandise

"Dit jonge, gedreven, cijfermatig en analytisch sterke team is samen verantwoordelijk voor het plannen van de voorraad op het juiste moment, op de juiste plek en tegen de beste condities."

De Inkoopplanners zijn het financieel geweten van de Inkopers en werken dan ook nauw samen. De Merchandisers zijn het geweten van de winkels op gebied van voorraad en schakelen dan ook snel tussen Inkoop, Verkoop en ons Logistiek Centrum. Deze dynamiek zorgt voor de dagelijkse diversiteit en de zowel individuele als gezamenlijke analytische uitdagingen.

service afdeling

"Deze jonge en dynamische afdeling, bestaande uit 6 enthousiaste dames, is verantwoordelijk voor het afhandelen van al onze klantcontacten via telefonie, e-mail, webshop en onze receptie."

Met allerlei vragen over artikelen, maar ook zaken rondom leveringen, betalingen en klachten staan zij al onze klanten vakkundig te woord. Hierbij streven wij continu naar de hoogste mate van klanttevredenheid. Deze afdeling is dan ook doorlopend bezig met het verbeteren van onze klantenserviceprocessen.

inkoop & styling

"Op deze grote en dynamische afdeling werkt een enthousiast team van Inkoop en Stylingspecialisten aan onze nieuwste en unieke collecties."

De Inkoopafdeling bestaat uit drie Category Managers met een ieder de verantwoordelijkheid voor de heren/jongens, dames/meisjes of schoenen en accessoirescollectie. Samen met de afdeling Inkoopplanning stemmen zij hun inkoopbudgetten af, bepalen zij de collectiekoers, spotten onze stylisten de trends en tekenen al onze collecties. Deze worden door de Inkopers in afstemming met onze leveranciers ingekocht in een van onze productielanden. Na een grondige kwaliteitscontrole door onze Quality Controllers worden ze daadwerkelijk geproduceerd voor onze winkels. Geen dag is hetzelfde op deze afdeling en binnen onze door passie voor het product gedreven Inkoopteams.